Η Ποκα ειναι Ελληνικη

Tο όνομα της προέρχεται από την προσπάθεια των Ελλήνων να προφέρουν την λέξη “poker” με βαριά αγγλική προφορά...

     

readmore

 

Αμετρητεσ Επιλογεσ

Oι παραλλαγές των παιχνιδιών της Πόκας είναι τόσες πολλές που κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος ότι τις γνωρίζει όλες.

      

readmore

 

Στο κινητο σασ!

Δεν θα μπορούσε να λείπει από κανένα κινητό η απόλυτη εφαρμογή για να διαβάσετε και να μάθετε να παίζετε Πόκα με την παρέα σας!

      

readmore

 

Ιεραρχία Φύλλων

Σε κάθε παιχνίδι πρέπει να είναι ξεκάθαρο από την αρχή πόσα φύλλα θα πάρει κάθε παίκτης, ποσά θα πέσουν στο τραπέζι, πόσα πονταρίσματα θα γίνουν και ποια είναι η Ιεραρχία των φύλλων. Η Ιεραρχία των Φύλλων στην Πόκα παίζει τον σημαντικότερο ρόλο σε κάθε παιχνίδι. Τα παιχνίδια χωρίζονται σε 2 κατηγορίες: σε αυτά που παίζονται Κέντα–Χρώμα και σε αυτά που παίζονται 3-Φουλ.

handrank fuzzyΌπως όλοι γνωρίζουμε, το Πόκερ παίζεται με 52 φύλλα και η ιεραρχία των φύλλων είναι προκαθορισμένη. Η Πόκα όμως δεν παίζεται με 52 φύλλα, αλλά συνήθως με 32 ή 40 μόνο. Αυτό αλλάζει τις πιθανότητες για να σχηματίσεις έναν κερδοφόρο συνδυασμό. Για παράδειγμα, στην τράπουλα με 52 φύλλα είναι πιο εύκολο να σχηματίσεις Χρώμα απ' ό,τι Φουλ, ενώ σε μια τράπουλα των 32 φύλλων είναι πιο πιθανό να σχηματίσεις Φουλ απ' ό,τι Χρώμα. Επιπλέον, στα περισσότερα παιχνίδια οι παίκτες παίρνουν πάνω από δύο φύλλα στα χέρια τους και υπάρχουν και αρκετά κοινά φύλλα στο τραπέζι, κάτι που επίσης αλλάζει τις πιθανότητες. Για τους λόγους λοιπόν αυτούς, και για να ισοσταθμιστούν οι πιθανότητες στα διάφορα παιχνίδια της Πόκας, έχουμε αυτή τη διαφοροποίηση στην ιεραρχία των φύλλων.

Ο γενικός κανόνας στην Πόκα είναι ότι τα παιχνίδια που οι παίκτες έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε 7 φύλλα και κάτω (συνδυασμός φύλλων από το χέρι και το τραπέζι) παίζονται Κέντα-Χρώμα, ενώ τα παιχνίδια με επιλογή 8 φύλλων και πάνω (και συνήθως τα παιχνίδια που έχουν μπαλαντέρ) παίζονται 3-Φουλ. Με τον όρο Κέντα-Χρώμα εννοούμε ότι η Κέντα κερδίζει τα 3 όμοια φύλλα και το Χρώμα κερδίζει το Φουλ ενώ όλοι οι άλλοι συνδυασμοί παραμένουν αμετάβλητοι. Παρομοίως με τον όρο 3-Φουλ εννοούμε ότι τα 3 όμοια φύλλα κερδίζουν την Κέντα και το Φουλ κερδίζει το Χρώμα ενώ και πάλι όλοι οι άλλοι συνδυασμοί παραμένουν αμετάβλητοι. Σιγουρευτείτε ότι γνωρίζετε ποια ιεραρχία ισχύει στο παιχνίδι που παίζετε.

     

Η Ιεραρχία Φύλλων στην Πόκα

Οι δύο πίνακες που ακολουθούν περιγράφουν συνοπτικά, από το υψηλότερο προς το χαμηλότερο, τις ιεραρχίες των φύλλων που ισχύουν στην Πόκα.

 

                       Κέντα - Χρώμα                           3 - Φουλ                          
Βασιλικό Φλος Βασιλικό Φλος
Στρέιτ Φλος Στρέιτ Φλος
Καρέ Καρέ
Χρώμα Φουλ
Φουλ Χρώμα
Κέντα Τριάδα
Τριάδα Κέντα
Δύο Ζευγάρια Δύο Ζευγάρια
Ένα Ζευγάρι Ένα Ζευγάρι
Μεγαλύτερο Φύλλο Μεγαλύτερο Φύλλο
Εάν δεν γνωρίζετε τι σημαίνει κάποιος από τους παραπάνω συνδυασμούς φύλλων, πατήστε εδώ .

Το Πενταρέ. Να προσθέσουμε ότι στα παιχνίδια με μπαλαντέρ, μπορεί να σχηματιστεί και ακόμα ένας κερδοφόρος συνδυασμός: το «Πενταρέ» (5 of a Kind). Το «Πενταρέ» είναι ο συνδυασμός στον οποίο έχουμε 5 όμοια φύλλα. Όπως όλοι ξέρουμε στην τράπουλα υπάρχουν το πολύ 4 φύλλα που είναι όμοια (π.χ. τέσσερα 8άρια) και όχι 5. Γι' αυτό λοιπόν, για να σχηματιστεί αυτός ο συνδυασμός. ο οποίος είναι στην κορυφή της ιεραρχίας και ξεπερνάει και το Βασιλικό Φλος, πρέπει στο παιχνίδι που παίζουμε να χρησιμοποιούνται μπαλαντέρ.


Πρόσθετοι Κανόνες για την Ιεραρχία

Αφού είδατε τους πίνακες με την ιεραρχία των φύλλων, θα σας παραθέσουμε τρεις κανόνες για τους οποίους οι απόψεις διίστανται για το αν πρέπει να εφαρμόζονται ή όχι. Εμείς το αφήνουμε στην κρίση σας.

i.Στα παιχνίδια που χρησιμοποιούνται μπαλαντέρ (π.χ. Ο Καλός, ο Κακός & ο Άσχημος, Follow the Queen κ.α.) μπορούν να σχηματιστούν πολύ πιο εύκολα κερδοφόροι συνδυασμοί και μάλιστα πολύ δυνατοί (το καρέ και οι πιο μεγάλοι συνδυασμοί παύουν να είναι σπάνιοι και γίνεται πολύ εύκολο να σχηματιστούν.) Όμως πρέπει, με κάποιο τρόπο, όταν δημιουργήσει κάποιος παίκτης ένα συνδυασμό χωρίς μπαλαντέρ να επιβραβεύεται σε σχέση με κάποιον άλλο που δημιούργησε το ίδιο χέρι αλλά με μπαλαντέρ. Γι' αυτό το λόγο το «καθαρό» όμοιο χέρι κερδίζει πάντα το «βρώμικο». Εξηγούμε: «καθαρό» είναι το χέρι που δημιουργήθηκε από φύλλα χωρίς τη χρήση μπαλαντέρ, ενώ «βρώμικο» είναι το χέρι που δημιουργήθηκε με την χρήση μπαλαντέρ. Για παράδειγμα, μεταξύ δύο Φουλ, ένα καθαρό στον Άσσο με 8άρια και ένα βρώμικο, πάλι στον Άσσο με 8άρια, πάντα κερδίζει το καθαρό.

ii.Η ιεραρχία των χρωμάτων. Με την ιεραρχία των χρωμάτων εννοούμε ότι όταν υπάρχουν δυο παίκτες με ακριβώς το ίδιο κερδοφόρο συνδυασμό, πχ. Χρώμα στον Ρήγα, αλλά ο ένας με Κούπες και ο άλλος με Σπαθιά, τότε δεν μοιράζονται το ποτ αλλά κερδίζει αυτός που βρίσκεται πιο ψηλά σε ιεραρχία χρώματος. Η ιεραρχία χρωμάτων, από το υψηλότερο προς το χαμηλότερο, έχει ως εξής: Κούπα, Καρό, Σπαθί, Μπαστούνι. Άρα στο παράδειγμά μας θα κέρδιζε ο παίκτης με τις Κούπες. Εμείς σας προτείνουμε να θεωρήσετε ότι όλα τα χρώματα είναι ισοδύναμα γιατί αυτός ο κανόνας ίσως περιπλέξει τα πράγματα.

iii.Το Καρέ του μικρότερου σε αξία φύλλου στην τράπουλα κερδίζει το Φλος. Εξηγούμε: σε μία 32φυλλη τράπουλα, το καρέ του 7 κερδίζει το Βασιλικό Φλος. Αυτός ο κανόνας έχει δημιουργηθεί διότι ποτέ κανείς δεν πρέπει να είναι 100% σίγουρος ότι έχει το καλύτερο φύλλο στο τραπέζι (πρέπει πάντα να υπάρχει ο φόβος ότι μπορεί να υπάρξει κάποιος παίκτης που να κάνει την ζημιά ακόμα και σε ένα τόσο δυνατό -αλλά και σπάνιο- φύλλο όπως είναι το Βασιλικό Φλος).